Miele S 4211 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 4211 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

vandam8 16-12-2010
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Na een jaar stofzuigerslang gaat vaak dubbel, dus geen zuigkracht meer. Na 3,5 jaar normaal gebruik, werkt de aan- uit knop niet meer dus met de stekker aan en uitzetten. Jammer dat er weinig snoer lengte aan zit. Vooral met trapzuigen heel lastig. Na 3 Miele stofzuiger gehad (de anderen 2 elk 8 jaar gehad)is mijn besluit toch om naar een ander merk te gaan.

Visser1001 05-05-2010
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Sinds 1993 een Miele Calypso in bezit. Deze is flink mishandeld tijdens verbouwing, maar werkt nog steeds als nieuw en ziet eruit alsof hij 1 jaar oud is.

Twee jaar geleden deze nieuwe Miele voor normaal gebruik als tweede stofzuiger voor bovenetage aangeschaft.

Eerste euvel was het korfje bovenop wat in deeltjes afbrak. Kort erna brak de luchtregelaar bovenop het handvat af.
Het deksel schiet regelmatig tijdens het stofzuigen spontaan los.
Het plastic onderdeel onderaan de metalen buis om de slang en buis te kunnen parkeren is vervormd, het plastic is licht uitgeslagen als voorteken dat het kan gaan afbreken.

Als we een goedkope Blokker stofzuiger hadden gekocht hadden we hierover niets opgemerkt.

Onze volgende stofzuiger zal niet meer van Miele zijn.

Frans vdh 24-03-2009
Geschreven voor: Miele S 4211 rood

Naar aanleiding van reviews op KIESKEURIG deze stofzuiger gekocht.
En het bevalt prima. Een prima stofzuiger (voor deze prijs) , klein, licht en erg wendbaar. Een prima zuigkracht en een prima borstel.Wel meer geluid en eigenlijk een tekort snoer.
Over de duurzaamheid valt nog niets te zeggen.

Mielert 05-09-2008
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Deze stofzuiger hebben we gekocht op gewicht en compactheid........da's dus (voor ons) prima. M'n vriendin is wat tenger en relatief klein en kan met deze mini-krachtpatser goed uit de voeten op de trappen die met vloerbedekking zijn bekleed. Zuigkracht heeft ie voldoende en met 2 katten is dat ook wel nodig! De telescopische metalen buis is licht en erg handig en omdat ik relatief lang ben ook op mijn lijf geschreven bij maximale uitschuifstand. Er zijn 3 borstel/hulpstukken aanwezig en hij rijd soepel over laminaat en plavuizen en draait goed in alle richtingen. De kabel is ietwat aan de korte kant maar omdat hij zo compact is hebben ze bij miele wat dat betreft denk ik wat consessies moeten doen. In de (mega grote) winkel hebben we veel stofzuigers in de hand gehad maar deze sprong er met compactheid en degelijkheid duidelijk bovenuit. Dyson vonden we te lomp en zwaar, Philips had weer een idioot onhandige driehoekige zuigmond die aanvoelde of hij elk moment af kon breken. Kortom, een half uur verder hadden wij onze keuze gemaakt!!!! En nee, we hebben er geen spijt van! Goede prijs/kwaliteit en hopenlijk door zijn degelijkheid een lange levensduur.

Arnold Blaauwe 19-08-2008
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Prima stofzuiger! In tegenstelling tot Gerrit 2007 vind ik de zuigkracht meer dan goed. Ik denk dat hij een miskoop heeft. Verder een licht en makelijk wendbaar stofzuigertje. Goed instelbaar en erg stil. Ik hoop dat deze Miele het net zo lang vol houd als de vorige. (bijna 15 jaar!) Eén minpuntje: snoer is inderdaad wat kort. Geen probleem als je voldoende stopcontacten in huis hebt. Iets te kort in bezit om te kunnen oordelen over duurzaamheid.

Ketelbinkie 12-06-2008
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Onlangs deze stofzuiger aangeschaft. Compact model die zijn werk gewoon goed doet. De beperkte snoerlengte wat je wel eens leest ervaar ik niet als een probleem, maar ik woon dan ook niet in paleis Soestdijk. Detail maar wel handig is dat je de stang kan vastklikken aan de stofzuiger als je hem opbergt.

tielleke 03-06-2008
Geschreven voor: Miele S 4211 zwart

Een stofzuiger met hele goede zuigkracht. Doordat de stang goed op maat te verstellen is ligt de stofzuiger goed in de hand en kan je goed rechtop blijven staan. De zak is makkelijk te vervangen. Het enige nadeel is dat het snoer vrij kort is dus is het lastig om een grote ruimte te stofzuigen. Maar dat is ook het enige nadeel!

Gerrit2007 18-05-2008
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Voor een stofzuiger van deze prijsklasse verwacht ik een zeer goede zuigkracht maar de Miele S4211 heeft totaal GEEN zuigkracht. Je moet een aantal malen over hetzelfde stukje met de zuigmond voordat het vuil weg is. Ook zit er een ontzettend kleine stofzak in die zo vol is. Als de zak nog maar voor een kwart is gevuld merk je dat de zuigkracht al minder wordt.

Een complete miskoop!!!

miele er is geen betere? nou ik dacht het wel!

Ik ben blij dat ik nog een Kärcher stofzuiger heb die een enorme zuigkracht heeft. Helaas is die wat onhandig om in de woonkamer te gebruiken door de grote.

Miss Michelle 12-04-2008
Geschreven voor: Miele S 4211 geel

Topstofzuiger! Ik heb altijd stofzuigers gehad met een grote zuigkracht en nooit een goedkope gekocht, ook dit keer weer een wat duurdere gekocht en hij bevalt prima! Zuigkracht is enorm, ook geschikt voor een parketvloer of plavuizen en laminaat! Op veel sites staat niet vermeld dat er 3 hulpstukken bijzitten maar dat is dus wel zo! Hij is lekker compact, licht en dus niet zwaar. De andere uitvoeringen van Miele, zoals de Black Pearl zijn veel groter en zwaarder, ben blij met deze kleine stofzuiger. Het enige nadeel is dat het snoer wat kort is en als je het snoer eruit trekt hij kan kantelen.

tonn 15-02-2008

heel handigapparaat
lichtlopend, lange snoer, vermogen gemakkelijk regelbaar, klein van formaat ,past in de meterkast, leuk model
kortom miele er is geen betere

marcel12345 04-02-2008
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

We verhuizen eerders van een appartement naar een eengezinswoning.
Voor het zuigen van de trappen is mijn 8 jaar oude trouwe miele S311 te zwaar, zeker voor mijn vriendin.
Daarom een 4211 gekocht voor erbij, lees trappen en bovenverdiepingen.
Weer een Miele vanwege zuigkracht en kwaliteit. (afgaand op ervaring met s311 en beoordelingen s4211/s4210)
In maart 2008 gaan we het apparaat echt gebruiken, maar een keer stofzuigen met de nieuweling gaf de volgende beoordeling :
+ erg licht in gewicht
+ compact
+ grote stofzak die ook als imitatie verkrijgbaar is(gelijk aan s300 serie, dus 1 soort op voorraad nodig voor beide mieles)
+ inschuifbare stang (ook voldoende lang voor langere mensen)
+ zuigkracht a la miele, dus goed

- slang zit vast aan stofzuiger (geen draaikop)
- hulpstukken aan stang ipv in stofzuiger
- korter snoer
- minder degelijk aanvoelend dan s300 serie, levensduur zal zich moeten bewijzen.
-hogere zuigmond zodat je slechter onder lage meubels kan komen.

voor wie een s4211 overweegt en waarbij gewicht geen rol speelt, overweeg dan een s300 serie.

Benjamin Ben 02-11-2007
Geschreven voor: Miele S 4211 rood

Prima apparaat, handig, licht en wendbaar. Wat een (regelbare) zuigkracht, fantastisch! Enige minpunt is het te korte snoer. Jammer dat het niet een metertje of 2 langer is.

macatie 12-09-2007
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Heel fijne stofzuiger. Wij hebben hem nu ruim een half jaar. Hij is lekker compact, goed wendbaar en zuigt alles op. Waar sommige stofzuigers wat moeite hebben met de kruimels langs de plinten, is voor deze stofzuiger geen probleem.

Ik vind het een echte topper!

tumme 30-04-2007
Geschreven voor: Miele S 4211 rood

Fantasisch apparaat, lekker licht, enorme zuigkracht!

we gebruiken voor de dagelijkse klusjes op half vermogen, en dan nog zuigt hij beter dan onze vorige stofzuiger( dat was geen Miele!) op volle kracht.
Iets duurder, maar 10x beter!!

eijsenga 26-03-2007
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Wat een krachtpatser voor zo een kleine stofzuiger! Echt een aanrader. Mooie vormgeving en heel erg licht! Gewoon echt Miele.

Meentje 23-03-2007
Geschreven voor: Miele S 4211 grijs

Makkelijke kleine stofzuiger. Makkelijk hanteerbaar. Zuigt goed en is goed wendbaar.